سونوگرافی تیروئید و گردن

سونوگرافی تیروئید و گردن : اولتراسوند یا به عبارت دیگر سونوگرافی، یکی از روش های کم خطر، غیر تهاجمی و مفید برای جمع آوری اطلاعات پزشکی بیماران است. سونوگرافی در قسمت های مختلف بدن قابل انجام است. در این مقاله، درباره خدمات سونوگرافی های تیروئید و گردن صحبت می کنیم. کلینیک رادیولوژی و سونوگرافی ماد خدمات رادیولوژی وسونوگرافی را با با بهترین تجهیزات، پرسنل و امکانات انجام می دهد. سونوگرافی تیروئید و گردن از جمله خدمات این مرکز است و به شیوه ای که در متن توضیح داده شده انجام می شود.
برای اطلاع از معنای سونوگرافی گردن و تیروئید، دلایل انجام و شیوه آن با کلینیک رادیولوژی و سونوگرافی ماد همراه باشید.

سونوگرافی تیروئید و گردن چیست؟

 این نوع سونوگرافی بر ناحیه گردن و غده تیروئید تمرکز دارد. غده تیروئید در جلوی گردن و بالای استخوان های ترقوه قرار دارد. اگر پزشک در معاینه توده هایی را در تیروئید یا گردن شما تشخیص داده است تا 70 درصد از بزرگسالان این توده ها را دارند که «ندول» نیز نامیده می شود. در بیشتر موارد، این ندول ها خوش خیم هستند و هیچ خطری برای سلامتی ندارند.

سونوگرافی تیروئید و گردن

سونوگرافی تیروئید و گردن  امکان ارزیابی تیروئید و غدد پاراتیروئید و سایر بافت‌های نرم در گردن را فراهم می‌کند تا علت توده را مشخص کند. در صورت نیاز به آزمایش‌های بیشتر و یا بیوپسی پزشک متخصص شما را ارجاع می دهد.
کلینیک رادیولوژی و سونوگرافی ماد کرمانشاه یکی از کلینیک های سونوگرافی های تیروئید و گردن است که بسیاری از بیماران برای چکاپ تیروئید و بررسی غدد موجود در گردن از خدمات آن استفاده می کنند.

  سونوگرافی کبد و کیسه صفرا

نحوه عملکرد سونوگرافی

دستگاه های تصویربرداری اولتراسوند موجود در کلینیک های سونوگرافی های تیروئید و گردن  از امواج صوتی با فرکانس بالا برای تولید تصاویری از داخل گردن استفاده می کند. امواج صوتی به وسیله یک کاوشگر کوچک که روی گردن شما کشیده می شوند به داخل گردن، غده تیروئید، غدد لنفاوی و غده پاراتیروئید ارسال می شود. سپس با برخورد با ساختارهای داخلی گردن و تیروئید منعکس می شود (یعنی به سمت بیرون برمی گردد). این اطلاعات توسط کامپیوترهای موجود در کلینیک های سونوگرافی جمع‌آوری می‌شوند و تصاویر اولتراسوند را که روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند، تولید می کند.

سونوگرافی تیروئید و گردن

اولتراسوند تصاویر متحرک را به شکل زنده تولید می کند. بنابراین پزشکان کلینیک رادیولوژی و سونوگرافی ماد می توانند ویژگی هایی مانند حرکت اندام ها و جریان خون در عروق را مشاهده کنند. بسیاری از مردم با سونوگرافی در دوران بارداری بیشتر آشنا هستند. اما تصویربرداری اولتراسوند در بسیاری از زمینه‌های دیگر پزشکی نیز استفاده می شود، از جمله در تشخیص بیماری تیروئید و مشکلات غدد لنفاوی گردن.

خطرات و موارد منع استفاده از سونوگرافی

 امواج صوتی مورد استفاده برای ایجاد تصویر اولتراسوند هیچ عارضه جانبی ایجاد نمی کند. در واقع یکی از مزیت های اولتراسوند نسبت به سایر تکنیک های تصویربرداری ایمنی آن است. همانطور که صدا برای ساختارهای داخلی بدن شما مشکلی ایجاد نمی کند، دستگاه اولتراسوند نیز -که بر مبنای صدا کار می کنند- مشکلی ندارد.

پروسیجرهای همزمان

تصویر اولتراسوند در کلینیک های سونوگرافی های تیروئید و گردن با بیوپسی تیروئید ترکیب می شود. اگر پزشک شما احتمال دهد که یک ندول تیروئید سرطانی شده است، ممکن است این نوع پروسیجر همزمان را توصیه کند.
به عنوان مثال، اگر ناحیه اطراف نودول در سونوگرافی نامنظم باشد و به بافت اطراف حمله کرده باشد، خطر ابتلا به سرطان بیشتر است. با این حال، از آنجایی که ندول‌های تیروئید به ندرت سرطانی می شوند، معمولاً نیازی به این کار نیست. همچنین ممکن است برای بررسی یک ندول بزرگ به بیوپسی نیاز باشد.

  سونوگرافی اسکلتی عضلانی

جمع بندی:

کلینیک رادیولوژی و سونوگرافی ماد کرمانشاه یکی از کلینیک های رادیولوژی این شهر است که خدماتی کامل در زمینه رادیولوژی و سونوگرافی ارائه می دهد. سونوگرافی گردن و تیروئید یکی از این خدمات است که همه روزه در ساعات اداری ارائه می گردد.

شما عزیزان می توانید جهت رزرو نوبت به صورت آنلاین از دکمه رزرو نوبت آنلاین در بالای صفحه اقدام کنید و یا از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید:

آدرس: کرمانشاه، پارکینگ شهرداری، خیابان حاج محمد تقی اصفهانی، ساختمان سعادت، طبقه اول

شماره تماس: ۰۸۳۳۷۲۷۲۷۵۱

پیج اینستاگرام: maad_radiology

نقشه کلینیک:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *